Compare-konkurs skaber hjemmepc-kaos

Compare Support har håndteret supporten i hjemmepc-sager hos otte til ti af de største spillere i markedet. Konkursen har derfor skabt kaos. Forhandlere og producenter arbejder hårdt på at få løst problemet.

Konkursen hos Compare Support giver hovedpine hos både producenter og forhandlere. En stor del af de store danske hjemmepc-aftaler er nemlig hængt op på support fra Compare Support, erfarer CRN.

»Det ville ikke være sandt, hvis jeg sagde, at vores kunder ikke bliver berørt af det her. Men vi arbejder i øjeblikket på højtryk for at løse problemerne,« siger Christoffer Witt Qvist, salgsdirektør hos i2i, der har solgt mange hjemmepc-sager med Compare Support på support-delen.

Compare Support havde specialiseret sig i support på hjemmepc-sager, og blandt kunderne har været stort set alle de store spillere som TDC, Topnordic og Nicator.

Også hos TDC erkender man, at konkursen giver problemer. Thomas H. Kristensen, produktchef i TDC Erhverv, ligger angiveligt vandret for at løse problemer, men har i en mail sendt følgende kommentar:

»Vi har allerede fundet nye servicecentre og er i fuld gang med at implementere dem i systemerne. Alle eksisterende reparationer vil derfor blive gennemført, og alle vil få deres udstyr tilbage. Vi stoppede med at bruge Compare Support til nye kunder allerede før de gik konkurs, og det er derfor kun en del af vores eksisterende kundebase, der skal overflyttes.«

Hos producenterne Fujitsu Siemens og HP bekræfter man, at mange hjemmepc-sager er solgt med Compare som Support-partner.

»Vi knokler med disse ting lige nu. Jeg forventer helt sikkert, at have praktisk løsning i næste uge. Primært skal de berørte kunder have et telefonnummer, de kan ringe til. Det er det, vi skal have op at stå,« siger Anders Herløv, der kanalchef hos HP.

Samme melding lyder fra Fujitsu Siemens Computers servicedirektør, Palle Jensen, der allerede har fået sendt over 120 computere fra Compare Support videre til andre servicefirmaer.

De fleste involverede partnere har kendt til problemerne hos Compare siden sidste fredag, hvor selskabet fortalte, at der ville blive indgivet en egenbegæring om konkurs.

Selve konkursdekretet blev afsagt over Compare Support i går lige omkring middag. Samtidig er alle medarbejdere blevet sendt hjem.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird