Størstedelen af returneret elektronik virker perfekt

Blot fem procent af de elektroniske produkter, der bliver returneret til forhandlerne, er rent faktisk i stykker. Mange tror, at produktet er defekt, selv om det fungerer fint.

Hele 95 procent af de returneringer, som elektronik-forhandlerne tager imod, drejer sig om varer, der fungerer præcis, som de skal.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulent- og outsourcingfirmaet Accenture.

Det vurderes, at 68 procent af de returnerede produkter fungerer fint, men at de af en eller anden grund ikke lever op til kundernes forventninger.

»Enten har de troet, at varen var defekt, når den ikke var det, eller også har der været en kløft mellem produktet og kundens forventninger,« siger Accentures Terry Steger til PC World.

Undersøgelsen tilskriver, at i 27 procent af tilfældene sker returneringen, fordi kunden har ombestemt sig. Det efterlader blot 5 procent til produkter, der rent faktisk er defekte.

Steger mener, at man vil opleve et fald i antallet af returneringer, hvis forhandlere og producenter gør det lettere at komme i gang med at bruge produkterne samt at finde den rigtige opsætning.

»Jeg tror ikke, at returneringsproblemerne er et resultat af en slap retur-politik hos forhandlerne, eller at kunderne benytter sig af muligheden for at returnere,« siger Steger til PC World.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Business Cloud Engineer

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren databasespecialist

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car