Computer Centrum på forbrugerliste

(Opdateret:) Defekt RAM-modul til 200 kroner sendte Computer Centrum på Forbrugerklagenævnets Firmatjekliste.

Det gik galt for en kunde, der i 2004 købte en bærbar computer hos Computer Centrum.

Et defekt RAM-modul gav sort skærm og efter et års dialog og undersøgelse endte sagen i Forbrugerklagenævnet.

Direktør i Computer Centrum, Michael Christian Nystrøm fortæller til CRN, at man i første omgang afviste at reparere computeren, da man kunne se på bundkortet, at den havde været tabt på gulvet.

Da sagen endte i klagenævnet tilbød man at betale kostprisen for et nyt RAM-modul, sagen kunne blive afsluttet. Derimod afviste han at tilbagebetale hele nyprisen for computeren.

Nu har forbrugerklagenævnet pålagt Computer Centrum at betale kunden 7.699 kroner, da butikken først tilbød reparation ni måneder efter kunden havde klaget til Forbrugerklagenævnet. I afgørelsen fastslår nævnet, at butikken ikke havde repareret skaden »inden rimelig tid«.

Computer Centrum lukkede i 2006 deres butik, men fortsætter i samme selskab med en onlinebutik, computermail.dk. På trods af selskabet nu er endt på den sorte forbrugerliste, kan webbutikken fortsat beholde sit e-mærke fra E-handelsfonden. Det skyldes at klagesagen drejer sig om en handel, der er sket i den fysiske butik, forklarer direktør i E-handelsfonden, Lars Schmidt Larsen til CRN.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job