Alliancepartnerne rettet mod de kunder, som Compuware beregner som de »strategiske«, sælger ikke nødvendigvis Compuwares produkter, men rådgiver om dem. Compuware vil fortsat sælge direkte til de strategiske kunder.
Det generelle marked og nichekunderne vil Compuware ikke sælge direkte til. Her skal der nu etableres et net af partnere, som skal stå for salget. Som andre specialleverandører vil Compuware dog deltage i presales-fasen sammen med forhandlerne på nogle af kunderne, oplyser Leo Woer.
I øjeblikket har Compuware tegnet en aftale med softwareforhandleren Ravenholm. Men Compuware vil tegne aftaler med endnu to eller tre forhandlere, som retter sig mod det generelle marked. Desuden skal der findes fem til syv partnere, som sælger til nichemarkeder. Det kan eksempelvis være virksomheder, som har specialiseret sig i måling af netværkskapacitet eller i planlægning af samme, forklarer han.
Mere om Compuware i næste nummer af Computer Reseller News, der udkommer 8. januar.