Beskylder Samsung for langsom service

Reparationer på Samsungs værksted varer i månedsvis, hvis varer er handlet udenom Samsungs egen kanal, siger flere forhandlere.

En række forhandlere som CRN har talt med angriber Samsung for systematisk at sylte reparationssager fra slutkunder, der selv har importeret deres fladskærm til Danmark. Dermed svigter Samsung sin egen europæiske garanti, siger forhandlerne.

Fladskærmsforhandleren Easyshopping kritiserer Samsungs værksteder for systematisk at nedprioritere reparationer, der bliver indleveret fra ikke-autoriserede forhandlere. Det sker for at stille parallel-importører dårligere end de autoriserede forhandlere, siger Steen Sødergreen, der er direktør i Easyshopping.

»Samsung Nordic benytter enhver lejlighed til at stille parallelimporterede apparater og forhandlere i et dårligt lys overfor slutforbrugerne, « hævder han.

Tilbage i 2006 solgte han fra sin butik i den tyske grænseby Harislee en fladskærm til en dansk kunde. Skærmen var defekt og da det autoriserede Samsung-værksted i Danmark fik fladskærmen indleveret, brugte værkstedet over to måneder på at udbedre fejlen, hvor den normale reparationstid af et Samsung LCD-tv i Tyskland er på to uger.

»Vores erfaring er, efter denne og lignende reparationssager hos Samsung autoriserede værksteder i Danmark, at reparationer her i landet tager længere tid og har en ringere kvalitet, end når vi benytter Samsung værksteder i Tyskland,« siger Easyshopping-direktøren.

Samsungs danske servicechef, Jens Lundquist afviser kritikken. Han forklarer, at alle forhandlere bliver behandlet ens og siger, at der ikke ligger nogen instruks om, at værkstederne skal prioritere de enkelte opgaver forskelligt afhængig af, hvordan varen er kommet ind i landet

»Alle dem, der bliver importeret ved egen import bliver behandlet som var de købt i Danmark,« siger Jens Lundquist.


Læs mere om sagen i CRN nr. 4/2009, som udkommer i denne uge,




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere