Beskylder Samsung for langsom service

Reparationer på Samsungs værksted varer i månedsvis, hvis varer er handlet udenom Samsungs egen kanal, siger flere forhandlere.

En række forhandlere som CRN har talt med angriber Samsung for systematisk at sylte reparationssager fra slutkunder, der selv har importeret deres fladskærm til Danmark. Dermed svigter Samsung sin egen europæiske garanti, siger forhandlerne.

Fladskærmsforhandleren Easyshopping kritiserer Samsungs værksteder for systematisk at nedprioritere reparationer, der bliver indleveret fra ikke-autoriserede forhandlere. Det sker for at stille parallel-importører dårligere end de autoriserede forhandlere, siger Steen Sødergreen, der er direktør i Easyshopping.

»Samsung Nordic benytter enhver lejlighed til at stille parallelimporterede apparater og forhandlere i et dårligt lys overfor slutforbrugerne, « hævder han.

Tilbage i 2006 solgte han fra sin butik i den tyske grænseby Harislee en fladskærm til en dansk kunde. Skærmen var defekt og da det autoriserede Samsung-værksted i Danmark fik fladskærmen indleveret, brugte værkstedet over to måneder på at udbedre fejlen, hvor den normale reparationstid af et Samsung LCD-tv i Tyskland er på to uger.

»Vores erfaring er, efter denne og lignende reparationssager hos Samsung autoriserede værksteder i Danmark, at reparationer her i landet tager længere tid og har en ringere kvalitet, end når vi benytter Samsung værksteder i Tyskland,« siger Easyshopping-direktøren.

Samsungs danske servicechef, Jens Lundquist afviser kritikken. Han forklarer, at alle forhandlere bliver behandlet ens og siger, at der ikke ligger nogen instruks om, at værkstederne skal prioritere de enkelte opgaver forskelligt afhængig af, hvordan varen er kommet ind i landet

»Alle dem, der bliver importeret ved egen import bliver behandlet som var de købt i Danmark,« siger Jens Lundquist.


Læs mere om sagen i CRN nr. 4/2009, som udkommer i denne uge,




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, Aarhus – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

03. juni 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis