Easyshopping på firmatjek.dk

Sønderjysk-fladskærmsforhandler tavs om defekt Samsung og ender i forbrugergabestok.

Det lykkedes ikke for fladskærmsforhandleren Easyshopping at reparere et Samsung-tv, som ikke kunne modtage alle kanaler. Efter fladskærmen havde været to måneder på værksted, var kunden så utilfreds, at han krævede sine penge tilbage. Det nægtede Easyshopping, hvorefter kunden gik til Forbrugerklagenævnet for at få en afgørelse i den fastlåste sag.

 
Sagen startede i maj 2007, hvor klagenævnet bad Easyshopping om en kommentar til kundens klage. Da forhandleren ikke svarede, valgte nævnet at træffe en afgørelse alene på baggrund af klagen og en udtalelse fra en sagkyndig. Den sagkyndige havde vurderet, at der enten var en materiale- eller fabrikationsfejl i fladskærmen, og at denne fejl betød, at det ikke var muligt at se alle tv-kanaler.
 

Da fejlen var så alvorlig, og fordi Easyshopping ikke havde repareret fladskærmen efter den lange reparationstid, afgjorde Forbrugerklagenævnet, at kunden skulle have hele købsprisen på 15.000 kroner tilbage samt renter. 

Easyshopping skiftede efter sagens afgørelse navn til RTV Service og er efter navneskiftet opløst. Siden lukningen af den oprindelige butik har direktør Steen Sødergreen fortsat Easyshopping i et andet selskab, Netco.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere