Salgsbutikken afslutter retssag mod kunde

Ridset Samsung ender med forlig for Salgsbutikken.

En kundeklage over en Samsun E720, hvor glasset var ridset, er nu endt med forlig ved Retten i Nykøbing Falster. Salgsbutikken i Roskilde, der solgte telefonen, afviste i første omgang at erstatte telefonen, da direktør Thomas Schaltz ikke mente, at skaden kunne være sket under transporten. Herefter endte sagen med en klage til Forbrugerklagenævnet.

»Det er synd for kunden, men det kan ikke lade sig gøre at ridse telefonen på den måde,« siger Thomas Schaltz, der endte på den sorte Firmatjek-liste, da han ikke ville følge klagenævnets afgørelse.

For at rense sit navn og virksomhedens stævende Thomas Schaltz kunden ved retten i Nykøbing Falster med krav om at kunden trak sit krav tilbage.

Nu er sagen endt med forlig, hvor kunden får lov til at købe varer hos Salgsbutikken for 1.200 kroner, omkring halvdelen af telefonens nypris.

»Hvis jeg skulle have ført en rigtig retssag ville det have trukket ud og haft omkostninger i form af både tid og penge for mig og kunden,« siger Thomas Schaltz.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere