Elekronikkæder trætte af fejl i mobiltelefoner

Hver gang butikkerne sælger to mobiltelefoner, bliver en af telefonerne leveret tilbage med fejl. De nordiske elektronikkæder er godt trætte af at sælge defekte telefoner og går nu sammen om at klage til producenterne.

På bestemte modeller er der fejl i op mod halvdelen af telefonerne, skriver Politiken.

»Vi er nødt til at tage det op på internationalt niveau. Producenterne vil kun høre efter, når vi samlet står for salget af et meget stort volumen,« siger direktør Jaan Ivar Semlitch, Expert-kæden, til avisen.

En ny svensk undersøgelse bekræfter, at hver tredje kunde får en mobiltelefon, som ikke virker. Nokia er topscorer på listen over fejlfyldte telefoner, mens Motorola og SonyEricsson kommer lige efter.

Nokia kan dog ikke selv genkende tallene i undersøgelsen, men er parat til at drøfte problemet med butikskæderne.

»Det lyder af meget med 30-40 procent med fejl. Vores fejlrater er for nedadgående, og det er vi glade for. Men hvis kæderne vil have et møde, så vil vi selvfølgelig overveje det«, siger Nokias skandinaviske informationschef Nilla Peterson til Politiken.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere