De seneste år har selskabet gradvist udfaset sine produkter til privat-kunderne, og nu tager Oki det endelige skridt og vil i fremtiden udelukkende satse på erhvervslivet.
»Vi tror på, at man er bedst, når man er fokuseret på det, man laver. I fremtiden er det specialisterne, der kommer til at dominere markederne. Derfor vælger vi at koncentrere os udelukkende om det område, hvor vi er bedst, nemlig den avancerede LED-printer-teknik, som bruges i erhvervslivet,« siger marketingchef i den danske afdeling af Oki, Lars Hargaard og fortsætter:
»Konkurrencen på inkjet-markedet er meget høj, og indtjeningen er presset. Der er simpelt hen for lidt penge dér til, at det kan betale sig for os at være til stede,« siger Lars Hargaard.
I september 2002 lanceres den nye generation af printerne, og Oki forventer, at de vil være med til at drive virksomheden frem mod toppen af business-markedet.
»Inden for to år vil vi opfattes som et af de tre vigtigste mærker for erhvervslivet på print/fax-markedet. Det er vores klare mål,« siger Lars Hargaard, og udpeger de nye printerne som et af de produkter, som skal bane vejen.