Adobe Systems udvider sin partnerbase via en ny storkundeaftale med Frank Mortensens licenspecialist A Gain. Med aftalen får A Gain status som såkaldt CLP-partner med adgang til at rådgive store virksomheder på lige fod med forhandlere, som blandt andet Atea, Pc-ware og Crayon.
»Adobe har vurderet, at der er behov for at få yderligere en spiller på banen, der kan håndtere de store kunder og deres komplekse licensaftaler. Jeg ser det som en stor anerkendelse, når Adobe mener, at vi er i stand til at løfte rådgivningsopgaven for deres store kunder. Nu kan vi håndtere disse kunder på lige fod med eksempelvis Atea,« siger Frank Mortensen.
Han forventer, at den nye aftale vil gøre det muligt at knytte eksisterende kunder tættere til A Gain, ligesom det vil gøre det muligt at tiltrække nye kunder.
»Mange af vores nuværende kunder køber Adobe hos andre forhandlere. Det vil de forhåbentlig ikke gøre fremover, ligesom vi i kraft af den nye aftale vil kunne tiltrække nye kunder,« siger Frank Mortensen.
Hos Adobe ser kanalchef Jan Ziska frem til samarbejdet med A Gain.
»Vi har længe haft samhandel med A Gain, når det gælder licenser til små virksomheder. Vi ser et behov for at styrke rådgivningen til vores slutkunder, og derfor har vi valgt at give A Gain, som har ansat en række af Danmarks mest erfarne rådgivere, en stærkere placering,« siger Jan Ziska.