LEGOs nye digitale legetøj: iPhone-app med fysiske klodser

Nu forsøger LEGO sig med et nyt koncept, der kombinerer fysisk og digital leg.

Artikel top billede

Den danske LEGO-koncern har netop lanceret sin nyeste digitale satsning, Life of George, hvor man forsøger at kombinere den fysiske byggeoplevelse med et computerspil. Det nye produkt består dels af et fysisk byggesæt, som sælges i butikkerne for 249 kr., og dels af en iOS-applikation til iPhone (3GS, 4) og iPod Touch.

Spillet har 12 baner og i hver bane skal spilleren bygge modeller med forskellige sværhedsgrader. I hver bane er der 10 modeller, der skal bygges med de fysiske klodser - hvorefter man tager et billede af modellen på den særlige spilplade.

LEGO bruger software fra EyeCue til at omdanne dette billede til en virtuel model, hvor man så får point alt efter, hvor nøjagtig modellen er og hvor hurtig den er bygget.

Life of George kan spilles alene eller mod en anden spiller, og der er en modus kaldet My Life hvor man kan bygge og scanne sine egne modeller. Her kan man også oprette sit eget album med de figurer, der er bygget.

Det er ikke første gang, at LEGO forsøger sig med det digitale univers. Sidste år kom den store online-verden LEGO Universe, hvor man kan bygge virtuelle modeller.

LEGO har dog efterfølgende erkendt at dette projekt ikke har levet op til de kommercielle forventninger og tidligere i år besluttede man derfor at relancere onlinespillet i en gratis version.

Der er nu en såkaldt Free to Play spilzone med gratis indhold, og derudover skal man betale 75 kr. om måneden for at få adgang til hele spillet.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Jyske Bank

Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil