Artikel top billede

Just-Eat: Konkurrenterne bruger stadig fax

Trods ny million-indsprøjtning har det succesfulde danske start-up ikke tænkt sig at bide skeer med verdens største fastfood-marked: USA.

Det danskstiftede og stærkt ekspansive start-up-firma Just-Eat fik både masser af opmærksomhed og en god portion kapital, da endnu en investor forleden spyttede 360 millioner kroner i selskabet

Kapitalen skal ikke mindst bruges til at opsluge Just-Eats konkurrenter på de markeder i Europa og Sydamerika, hvor pizza-leveringstjenesten med de seje jyske rødder i forvejen sidder godt i det.

Men Just-Eat har ikke tænkt sig at bliver "supersized" på verdens største fastfood-marked, USA.

Landet med de utallige burger-joints, pizza-kæder og tusindtallige leverandører af friturestegte frokostretter er ganske enkelt ikke et område, som Just-Eat finder det værd at bruge energi på lige nu.

"USA er naturligvis det største marked i verden, men så meget større end England er det heller ikke, og det er relativt langt sværere at få succes i USA end på de andre markeder, hvor selskabet er aktivt," siger Just-Eat-boss Klaus Nyengaard til GigaOM.

Hans pointe er, at der i USA allerede er en række meget store og meget professionelle kæder, der bruger masser af penge på markedsføring og ny teknologi. Til sammenligning er Just-Eats konkurrenter i Brazilien, Tyskland og England etc. noget nemmere at slås med - ikke mindst når det gælder den del af pizzaleveringen, der handler om teknologi.

Klaus Nyengaard fortæller ifølge GigaOM, at flere af selskabets konkurrenter stadig benytter en god gammeldags telefax, når ordrene fra sultne kunder kommer ind fra nettet eller en telefoncentral og derfra skal sendes ud til de restauranter, der skal putte pepperoni på pizzadejen.

Hos Just-Eat bruger man særkilte pc-terminaler, der installeres hos hver af de deltagende restauranter, og giver kokken mulighed for at acceptere eller afvise en ordre.

Den teknologi har har hjulpet Just-Eat til at samle i alt 25.000 små restauranter i sit netværk fordelt på foreløbigt 30 forskellige lande.

ComON har tidligere beskrevet udviklingen af det danske fast-food-eventyr i dennne artikel: Fra Aarhus til verden: Just-Eat æder markedet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere


OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere