Artikel top billede

Sådan skal it-forhandlere bruge de sociale medier

Erfarne mediebrugere og eksperterne alle er enige, om hvordan du bør inddrage de sociale medier i din virksomhed. Få del i deres viden og erfaringer.

Henover sommeren har CRN kigget på, hvordan de sociale medier kan bruges i kanalen, og hvordan de rent faktisk bliver brugt.

Eksperterne er enige om, at de sociale medier kan anvendes af alle størrelser og typer af virksomheder. Det er et spørgsmål om at gå i dialog med kunder, samarbejdspartnere og andre interesserede.

Ifølge Andreas Johannsen, der har specialiseret sig i sociale medier og strategisk webkommunikation, er netop relationerne grundprincippet i langt størstedelen af alle virksomheder. Og her er de sociale medier et velegnet værktøj, der kan gøre det lettere at pleje eksisterende relationer samt gøre det muligt at overskue og pleje et større netværk.

Resultaterne af internationale undersøgelser tyder også på, at stadig flere virksomheder flytter fokus fra online platformenes reklamebannere over på kommentar- og dialogelementerne. For eksempel er General Motors stadig til stede på Facebook med daglig aktivitet på siden, selvom virksomheden ikke længere sætter penge af i budgettet til reklamer på det sociale site.

Også danske virksomheder har gode erfaringer med LinkedIn, Facebook og Twitter som kommunikationsmedie. Niklas Stephenson er medstifter af teleforhandleren Firmafon og selv meget aktiv på Twitter i forretningsmæssigt øjemed. Han understreger, at det er vigtigt at huske på, det ikke er envejskommunikation som en almindelig pressemeddelelse eller nyhed. Hans råd er derfor, at du bruger de sociale onlineplatforme til realtime samtale, og at du derfor er til stede, når nogen vil i kontakt med dig.

Dog skal du som virksomhed være opmærksom på ikke at gabe over mere, end du kan overkomme. Tilstedeværelse på et socialt medie kræver en aktiv indsats, for som Mette Hylander, der er marketingschef i Edgemo, siger, så er der ikke meget ved en død side eller gruppe.

Derfor er mange af de forhandlere, CRN har talt med henover sommeren, endnu i udviklings- og beslutningsfasen, hvor der skal tages stilling til, hvordan, hvorfor og hvor meget den enkelte virksomhed skal være til stede på de sociale medier.

Er du selv endnu ikke helt afklaret med, hvorledes du skal gribe de sociale medier an, kan du hente inspiration her:

Derfor skal du bruge Facebook som arbejdsredskab

Sociale medier: Her er brølerne, du skal undgå

Facebook er ikke egnet til markedsføring

Sådan får du gavn af LinkedIn i din forretning

Lær af de store: gå i dialog på de sociale medier

Sociale medier: Det vigtige er det sociale

Firmafon: Vi svarer altid og hele tiden på Twitter

Edgemo: Mennesker handler med mennesker

Seks supergode LinkedIn-tip




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere