Kun til piger
Det er ikke kun konsollens udformning, der vækker opsigt.

Markedsføringen og spiltyperne kommer især til at sigte efter piger mellem 8 og 14 år.

En anden legetøjsproducent, LEGO, er tidligere blevet kritiseret for at lave legetøjs-linjer udelukkende til piger. Men den kvindelige målgruppe er tydeligvis ligeglad.

Det bliver spændende at se, hvordan anmeldere og pigerne tager mod Oriboo.

"Piger kan også lide gadgets, men de skal være flotte og seje. Desuden mener vi, at spil til denne målgruppe ikke kun skal indeholde et konkurrenceelement, hvor man samler point. Man skal huske det sociale aspekt, så man kan gøre nogle af tingene sammen med venner og vise sig lidt frem," fortæller skaberne i firmaet Movinto ifølge IT24.se.

Ifølge IT24.se er der 1000 maskiner til salg på Oriboos hjemmeside. Firmaet tør ikke sælge i de normale spilbutikker, fordi man er bange for, at man ikke får fat i den kvindelige målgruppe der.

Hvis efterspørgslen er stor og tilbagemeldingerne gode, vil svenskerne gå i gang med en udenlandsk ekspansion. Ikke mindst mod Kina og Japan, der har vist interesse.