Danske distributører begejstret for ny Office

"Klogt", lyder det fra distributørerne, som ser frem til, at de med ny distributionsmodel får deres del af kagen.

Artikel top billede

Efter lanceringen af Microsofts nye version af Office-pakken er distributører og forhandlere igen blevet en fuldgyldig del af salgsstrategien for it-verdenens mest dominerende softwareprodukt.

Sådan lyder vurderingen fra landets to største it-distributører, som ser frem til, at de ligesom resten af it-kanalen nu får en bid af Office-kagen.

"Den gode nyhed for kanalen er, at Microsoft har erkendt, at man ikke kan bypasse kanalen, og at der er brug for distributører og forhandlere for at få den nye version ud i markedet. Nu får man mulighed for at levere Office både on og off premise. Det giver den fleksibilitet, som kunderne har brug for," lyder det fra Thomas Christensen, chef for Tech Datas enterprise-forretning (Azlan).

Med den nye Office-version er Microsoft gået et stort skridt i retning af en sammensmeltning af den traditionelle software og cloud-versionen, som markedsføres under navnet Office 365. Men for it-kanalen vejer det lige så tungt, hvordan Microsoft vil bringe Office til markedet - og ikke mindst, hvilken rolle Microsoft tiltænker distributører og forhandlere.

Hos Also Actebis mener nordisk direktør Torben Qvist, at Microsoft har vurderet, at salg gennem kanalen lige nu er den bedste måde at gøre Office tilgængelig på markedet.

"Det er klogt gjort. Microsoft tror, at det er den form for tilgængelighed, som kunderne efterspørger. Men man vil løbende se på, hvordan kunderne reagerer, og jeg tror ikke vi har set den endelige model for salg af de forskellige Office-produkter," siger Torben Qvist.

Læs mere:

Mere om samme emne

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Logistisk sagsbehandler til Cyberdivisionen

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Ingeniører til Kapacitetscenter for mindre droner

Københavnsområdet

Annonceindlæg fra DE-CIX

Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job