"Vi siger nej til nogle forretninger, fordi vi går 100 procent med Cisco," siger administrerende direktør Mogens Bransholm fra Conscia.

Conscia har ramt guldåren

Top 100 2010 Conscia har med Mogens Bransholm i spidsen leveret fremragende resultater de seneste tre år. Det skyldes et kompromisløst og stålsat strategisk valg om at blive Danmarks bedste ­specialist i Cisco-­løsninger.

Så tilspørger jeg dig, Conscia, født i Hillerød og opvokset i Albertslund: Vil du have Cisco, født i San Francisco og opvokset i San José, som hos dig står, til din ægtehustru? "

"Ja."

"Vil du elske og ære hende, og leve med hende både i medgang og modgang, i hvad lykke Gud den almægtige vil tilskikke jer, som en ægtemand bør leve med sin ægtehustru, indtil døden skiller jer ad?"

"Ja."

Formelt har de to it-virksomheder næppe været igennem ritualet, men der hersker ingen tvivl om, at den danske netværksleverandør har fundet sin fortrukne partner. Amerikanske Cisco er og bliver Conscias livsledsager på godt og på ondt.

"Vi siger nej til nogle forretninger, fordi vi går 100 procent med Cisco," siger administrerende direktør Mogens Bransholm fra Conscia.

Meget tæt forhold til Cisco
Direktøren fortæller, at Conscia er dybt afhængig af Ciscos nye produkter og satsninger. For Cisco og Conscia kæmper ofte skulder ved skulder. Og kampen ser ud til at blive vundet, i hvert fald hvis målestokken er Conscias regnskabstal. I de finansielle kriseår 2008-2009, har selskabet forøget omsætningen fra knap 100 millioner kroner til 140 millioner kroner. Og indtjeningen er fulgt pænt med.

Ifølge Mogens Bransholm sker det som en direkte følge af en række nye produkter, Cisco har lanceret til datacentre. Hele trenden med konsolidering af datacentre med optimering af strømforbrug og sikkerhed er den Cisco-guldåre, som Conscia rammer lige ned i.

"Når Cisco kommer med nye produkter, giver det lag på i vores omsætning," forklarer Mogens Bransholm.

"Det mest karakteristiske ved vores tætte forhold til Cisco er, at vi kan mærke, når de forudsiger nogle trends," uddyber han.
Video på nettet

Ciscos produkter til fremtidens datacentre, som nedbryder siloer mellem servere, storage og netværk, er fundamentet for de løsninger, Conscia implementerer.

"Det optimale datacenter, konsolidering og en generel tendens mod en ensartet og centraliseret it-strategi er det, som vi går ind og understøtter med Ciscos produkter," siger Mogens Bransholm om Conscias overordnede forretningsstrategi.

Den enorme interesse for at se video på nettet drypper også i Conscias kasse.

"Vi understøtter, at disse levende billeder kan vises i topkvalitet, uden at den øvrige netværkstrafik påvirkes," fortæller Mogens Bransholm.

Igen udgør Cisco-produkter hardwaren. Kun hvis Cisco ikke har det rigtige produkt på hylden, vælger Conscia andre producenter.

"Forholdet til Cisco er et forretningsforhold, der bygger på gensidig benefit," slår Mogens Bransholm fast og understreger i samme åndedrag, at han ser Cisco som den bedste partner.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Udvikling og salg af software til integration, kommunikation og e-handel samt ERP med fokus på leasing, detailhandlen, digitale abonnementer og dagblade/magasiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Online seminar: Automatisering i dit datacenter – deltag og se hvordan!

Den der ikke automatiserer, repeterer hver gang. Med Ansible Tower får du dokumenteret og versioneret infrastrukturen, og du får mulighed for at lave udviklings- og testmiljøer. Se hvordan du gør i praksis.

04. juni 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Customer engagement - sådan skaber succesfulde virksomheder en stærk kundeloyalitet

Der findes ikke mange virksomheder, der med succes er taget på rejsen mod den digitale transformation, der ikke har satset målrettet på at forstå deres kunder og udvikle forholdet til deres kunder med det mål at skabe den allerbedste kundeoplevelse. Med data kan man få en dyb forståelse for sine kunder og få indsigt i, hvordan de agerer, og hvordan de vil agere. Vi sætter fokus på nye forretningsmodeller der skaber loyale kunder.

09. juni 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Awareness og god it-sikkerhedskultur

Sikkerheds-awareness er en af de allervigtigste ting at få styr på for alle it-sikkerhedsansvarlige. For uanset hvor godt vi sikrer vores perimetre med avancerede digitale forsvarsværker, er og bliver medarbejderne et svagt led og et oplagt mål for hackerne.

10. juni 2020 | Læs mere






Premium
Overblik: DXC Technology og Netcompany stormer frem som offentlig it-leverandør - Atea og Conscia taber terræn
Det offentlige Danmark bruger hvert år milliarder af kroner på it-indkøb. I løbet af 2019 tog DXC Technology og Netcompany store indhug i de offentlige it-budgetter - samtidig rykkede Atea og Conscia baglæns. Det viser nye tal fra Udbudsvagten.
Computerworld
Forsvarsministeren overvejer at give dansk politi lov til at blokere for websites uden dommerkendelse
Forsvarsminister Trine Bramsen (S) vil diskutere muligheden for at give politiet mulighed for at blokere for websites uden dommerkendelse.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
White paper
Her er 4 overraskende facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!
I 2018 blev 300 europæiske virksomheder spurgt til deres samhandelsprocesser. Det kom der fire overraskende facts ud af, som vi bringer i dette whitepaper. Eksempelvis anvendes fax stadig af 22% af de adspurgte 300 europæiske virksomheder. Whitepaperet fortæller også om vigtigheden af at finde en EDI-leverandør, som kender dit marked og dine muligheder. Nysgerrig? Så download dette gratis whitepaper nu.