De danskere, der blev prakket telefon-abonnementer på af over-ivrige Tele2-sælgere på stationer, i butikker og på gaden sidste år, skal henvende sig til Teleankenævnet, hvis de vil annullere aftalen med Tele2, skriver Ritzaus Bureau.
Det fremgår at et svar, som erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) har givet til Jette Bergenholz Bautrup (S), der stillede spørgsmål vedrørende Tele2's aggressive hvervekampagne sidste år.
Flere hundrede danskere klagede til Forbrugerinformation og Forbrugerstyrelsen i kølvandet på kampagnen, fordi de følte sig snydt til at underskrive tilmeldingsblanketter, som de troede var reklamemateriale, men som gjorde dem til Tele2-kunder.
Den aggressive kampagne medførte, at Forbrugerombudsmanden i august sidste år meldte Tele2 til politiet for brud på markedsføringsloven, og myndighederne undersøger stadig, om reklamekampagnen var på kant med loven.
Bendt Bendtsen regner med, at sagen medfører, at danskerne fremover slipper for aggressive og vildledende salgsmetoder.
- Jeg går samtidig ud fra, at evt. konkrete tvister mellem forbrugerne og Tele2 enten bliver løst forligsmæssigt eller af Teleankenævnet, siger han til Ritzaus Bureau. (jml)