Stribevis af TDC-selskaber ramt af netværksnedbrud: Problemer med opkald og sms-beskeder

Flere af TDC's Nudaay-selskaber er tirsdag ramt af netværksproblemer.

Mobilselskaberne YouSee, TDC Erhverv, Telmore og Eesy, der er en del af TDC’s kundevendte selskab Nuuday, er ramt af netværksproblemer

Problemerne betyder, at kunderne kan opleve problemer med at foretage opkald og sende sms-beskeder.

Det oplyser Yousee i en driftsstatus på selskabets hjemmeside.

”Man kan i øjeblikket opleve problemer med at foretage opkald og sende SMS. Vi knokler for at få denne fejl rettet hurtigst muligt, og beklager de gener, som fejlen måtte medføre,” skriver selskabet.

YouSee har også informeret brugerne om problemer på sin Facebook-side, hvor selskabet ligeledes oplyser, at der arbejdes på højtryk for at løse problemerne.

Rammer alle selskaber
Selskabet oplyser desuden til avisen B.T., at brugerne kan komme ud for, at de får en besked om, at opkaldet er mislykket, når de forsøger at ringe via YouSees mobilnet.

”Problemerne rammer kunder i alle Nuudays mobilselskaber, herunder YouSee, TDC Erhverv, Telmore og Eesy,” oplyser teleselskabet til B.T.

Da TDC i 2019 gennemførte en stor organisationsændring blev selskabet opsplittet i to dele, TDC Net og Nuuday. Sidstnævnte er den kundevendte del af selskabet, der består af brands som Yousee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper og Blockbuster.

For nylig tog Nuuday afsked med 125 medarbejdere i en fyringsrunde.

Det kan du læse mere om her: TDC-selskabet Nuuday fyrer 125 medarbejdere




Premium
IBM fortsætter offensiv opkøbsstrategi: Køber en af de største og ældste multicloud-leverandører i USA
IBM opkøber cloud-virksomheden MSP Taos. Det er blot det seneste opkøb fra IBM i jagten på de store cloud-giganter og falder i tråd med IBM's offensive hybrid cloud-strategi.
Computerworld
IBM vinder millionaftale om nyt toldsystem
Skatteforvaltningen har tegnet en tiårig kontrakt IBM om levering af det sidste it-system til i en omfattende systemudskiftning i toldsystemerne og som først forventes afsluttet i 2025. Se alle detaljerne her.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Microsoft i kæmpe dansk satsning - åbner tre store datacentre i Danmark
Microsoft lancerer kæmpe satsning fra hovedkvarteret i Lyngby. Selskabet åbner tre store bæredygtige datacentre på Sjælland.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.