Det er ikke svært at lave en indholdsfortegnelse i Word – og den giver læseren overblik i skoleopgaver, projektbeskrivelser, bogprojekter og andre lange tekster. Se her, hvordan laver en indholdsfortegnelse i 6 trin.
8. marts 2022 kl. 10.55
Annonceindlæg fra Novataris
Vejen til devops med Bavarian Nordic
Bavarian Nordics vækst blev starten på et DevOps-samarbejde med Novataris for hurtigt at kunne tilpasse IT-organisation til forretningen.
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
1 Åbn et eksisterende dokument, eller start et nyt dokument – her benytter vi et eksisterende manus til en artikel i AOD. Du kan med fordel indsætte en side forrest i dokumentet til indholdsfortegnelsen.
2 Klik i dokumentet der, hvor indholdsfortegnelsen skal placeres. Nu går du op i Båndet og vælger fanen "Referencer" og siden menupunktet "Indholdsfortegnelse" (vist med rødt).
3 Et dialogvindue folder sig ud, og her kan du vælge imellem en række forskellige tabeltyper. Vælg den stil, som du synes, passer bedst. Du har også mulighed for underpunkter i indholdsfortegnelsen.
4 Nu oprettes din indholdsfortegnelse, men den er endnu uden indhold.
5 Markér herefter en ad gangen de kapiteloverskrifter mv., som du ønsker skal indgå i indholdsfortegnelsen. Start med den første kapiteloverskrift. Træk med musen en markering hen over teksten, og vælg i båndet under ”Referencer” menupunktet ”Tilføj tekst”.
6 Vælg menupunktet nedenunder: ”Opdater tabel” og herefter ”Opdater alt” i dialogboksen. Nu dukker det første kapitel op i indholdsfortegnelsen. Herefter gentager du processen, indtil alle ønskede kapiteloverskrifter mv. indgår i indholdsfortegnelsen.