Det er ikke svært at lave en indholdsfortegnelse i Word – og den giver læseren overblik i skoleopgaver, projektbeskrivelser, bogprojekter og andre lange tekster. Se her, hvordan laver en indholdsfortegnelse i 6 trin.
8. marts 2022 kl. 10.55
Annonceindlæg fra Kingston Technology
Hvorfor er store advokatfirmaer så tillokkende for cyberangreb?
Vi ser på, hvorfor advokatfirmaer er så væsentlige mål for cyberangreb og hvilke foranstaltninger de kan træffe for at beskytte sig mod dem.
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
1 Åbn et eksisterende dokument, eller start et nyt dokument – her benytter vi et eksisterende manus til en artikel i AOD. Du kan med fordel indsætte en side forrest i dokumentet til indholdsfortegnelsen.
2 Klik i dokumentet der, hvor indholdsfortegnelsen skal placeres. Nu går du op i Båndet og vælger fanen "Referencer" og siden menupunktet "Indholdsfortegnelse" (vist med rødt).
3 Et dialogvindue folder sig ud, og her kan du vælge imellem en række forskellige tabeltyper. Vælg den stil, som du synes, passer bedst. Du har også mulighed for underpunkter i indholdsfortegnelsen.
4 Nu oprettes din indholdsfortegnelse, men den er endnu uden indhold.
5 Markér herefter en ad gangen de kapiteloverskrifter mv., som du ønsker skal indgå i indholdsfortegnelsen. Start med den første kapiteloverskrift. Træk med musen en markering hen over teksten, og vælg i båndet under ”Referencer” menupunktet ”Tilføj tekst”.
6 Vælg menupunktet nedenunder: ”Opdater tabel” og herefter ”Opdater alt” i dialogboksen. Nu dukker det første kapitel op i indholdsfortegnelsen. Herefter gentager du processen, indtil alle ønskede kapiteloverskrifter mv. indgår i indholdsfortegnelsen.