Få styr på dine kunder via mobilen - ganske gratis

Systemer til at holde styr på kunderne bevæger sig ud på mobiltelefonerne. Se her, hvordan du kan få adgang til kundeoplysninger på din mobiltelefon.

Artikel top billede

Som Business Center tidligere har beskrevet, så kan de såkaldte CRM-systemer anvendes til at holde styr på dine kunder - nuværende og ikke mindst de fremtidige.

Der er mulighed for at integrere sociale netværk som Twitter med dit CRM-system, så du er opdateret med, hvad dine kontaktpersoner går og sysler med.

Som mange andre systemer bevæger CRM-systemerne sig nu ud på mobiltelefonerne.

iPhone klar nu, Android-version senere

Et af dem er SugarCRM, som Business Center tidligere har set på. Hidtil har man kunnet få adgang til SugarCRM via en browser på en mobiltelefon, men nu kommer SugarCRM i en skræddersyet app-version til iPhone

Frem til 31. december vil nye abonnenter af SugarCRM Pro få iPhone-app'en gratis med i købet.

Her skal Business Center dog lige komme med et par formanende ord.

Du skal selvfølgelig ikke basere dit valg af CRM-system på en iPhone-app. Det er vigtigere, at CRM-systemet leverer den funktionalitet, som giver dig mulighed for bedst at understøtte dine aktiviteter inden for marketing, salg og support og yde dine kunder den bedste service.

At der så findes en mobil udgave af CRM-systemet er et plus, der giver dine kørende sælgere og/eller servicefolk mulighed for bedre kundepleje. Men det er altså ikke det eneste kriterium ved valg af CRM-system.

Se boksen til højre med gode råd ved valg af CRM-system.

Efter planen kommer der en version af den mobile app til Android-mobiler i løbet af første kvartal næste år, ligesom der også er planer om en Blackberry-version.

Nedenstående video fortæller om SugarCRM's iPhone-app.

Mere om samme emne

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Driftskoordinator til Cyberdivisionens Operationscenter i Hvidovre

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Managing Architect

Nordjylland

AK Techotel A/S

Positiv systemadministrator

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Managing Architect

Københavnsområdet

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S