Facebook giver dig ny mulighed for kundekontakt

Facebook giver dig mulighed for at komme i dialog med dine kunder med en ny spørgeskema-lignende feature. Se her, hvordan det virker.

Artikel top billede

Facebook anvendes i dag af mange virksomheder til at komme i kontakt med deres kunder.
 
En del virksomheder bruger Facebook til at stille kunderne spørgsmål og på den måde få hjælp og vejledning om, hvad kunderne egentlig ønsker.

Eksempelvis brugte netbutikken House of Kids Facebook til at spørge sine Facebook-venner til råds i forbindelse med Post Danmarks takst-forhøjelser

Facebook Spørgsmål til gode råd og markedsundersøgelser

Nu kommer Facebook med en ny feature, Facebook Spørgsmål, der gør det nemmere at stille spørgsmål og opsamle svarene.

Som Adrian Graham, produktchef hos Facebook, skriver på sin blog, hvor den nye feature introduceres:
 
"Som mange af vores produkter opstod Spørgsmål, da folk begyndte at bruge Facebook på en ny og uventet måde. Folk opdaterede deres status med et spørgsmål og deres venner svarede i kommentar-feltet. Vi så det og begyndte at overveje, hvordan vi kunne forbedre den interaktion."

Facebook Spørgsmål har været i betatest siden i sommers, men nu begynder Facebook at rulle featuren ud til alle.
 
Denne skribent har endnu ikke set Spørgsmål-featuren dukke op under sit nyheds-feed, men det skulle se ud som på billedet til højre.

Afprøv ideer, men vær kritisk

I stedet for et åbent spørgsmål i en statusopdatering, der besvares i kommentar-feltet har du med Facebook Spørgsmål mulighed for at angive en række svarmuligheder. Du vælger selv, om dine venner skal begrænses til dine foruddefinerede svar, eller om de selv kan tilføje andre svarmuligheder.

Du kan bruge Facebook Spørgsmål til at afprøve ideer og lave små markedsundersøgelser. Du skal dog huske på, at det ikke er alle dine kunder, der nødvendigvis er Facebook-ven med din virksomhed.

Facebook-vennerne er ofte nogle, der bruger en del tid online og allerede er blandt dine trofaste loyale kunder. De er ikke nødvendigvis repræsentative for hele dit kundeunderlag.
 
Du kan læse mere om Facebook Spørgsmål her.

Mere om samme emne

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S