Nydesignet Yahoo-mail med Facebook og Twitter

Tjek Facebook og Twitter direkte fra Yahoo-mailboksen.

Artikel top billede

Efter at have lanceret en test-version af en redesignet mail-service tilbage i oktober sidste år opfordrer Yahoo nu sine 284 millioner brugere til at opgradere til den nye mail-service. 

Den redesignede service integrerer sociale netværk som Facebook og Twitter. Det betyder, at Yahoo-brugere kan opdatere deres Facebook inde fra Yahoo-mail, ligesom de kan se og dele opdateringer fra Twitter samt Facebook.
 
Yahoo-Brugerne har også mulighed for at chatte med Facebook-, Windows Live- og Yahoo Messenger-kontakter inde fra Yahoo Mail.

Baggrunden for at integrere sociale netværk er at få Yahoo-brugerne til at blive længere på websitet. Det gennemsnitlige antal brugte minutter per bruger på Yahoos sider faldt fra 336,4 minutter i januar 2009 til 247,9 minutter i april 2010.

Dermed slutter Yahoo sig til den seneste trend med at inddrage sociale netværk i eksisterende mailprogrammer. Det handler om at få brugerne til at anvende de sociale netværk fra mail-programmet, i stedet for at brugerne forlader mail-programmet for at dyrke deres sociale netværk.

Outlook hiver også sociale netværk ind

Det er ikke lang tid siden, at Outlook-tillægsproduktet Xobni gav mulighed for at trække på Facebook og Twitter-data, ligesom Xobni lancerede en app store, der giver mulighed for at trække på Evernote og Dropbox inde fra Outlook.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil