Danske virksomheder udnytter ikke nettets muligheder for annoncering fuldt ud. Det mener det internationale Oban Multilingual, som nu åbner salgskontor i Danmark.
»Det, vi lever af, er at få virksomheder profileret de rigtige steder på nettet, både via sponserede link, men også ved at få dem eksponeret i søgeresultaterne,« siger Stefan Avivson, der er den dansk direktør i Oban Multilingual, til Børsen.
Stefan Avivson uddyber over for ComON, at Oban Multilingual håber at være bannerfører for en mere gennemsigtig stil i branchen. Han mener, at tiden er løbet fra de bureauer, der for eksempel sælger: 3.000 kliks for 10.000 kroner.
Avivson mener, at man i højere grad skal hjælpe sine kunder med målrettede løsninger på nettet.
»I dag drejer det sig i højere grad om at være god i stedet for at tilbyde en stor volumen. Nu håber vi bare, at vi er de bedste,« siger direktøren til ComON.
Firmaet har store ambitioner på det danske marked. Allerede i år skal der omsættes for tocifret millionbeløb, og inden to år skal kundekartoteket udvides til mellem 100 - 150 firmaer.
Den danske afdeling og de ni medarbejdere har fået kontor på Holmen i København. Oban Multilingual har allerede kontorer i 25 andre lande.