Internet-virksomheden World Online er nu klar med et modulopbygget e-commerce koncept, som skal hjælpe danske virksomheder i gang med e-handel. Det nye koncept, World
Shop, indeholder fire forskellige shop-varianter, som løbende kan udbygges med mere avancerede e-commercefaciliteter: Fra den simple World Showroom, der viser virksomhedens varer, til den avancerede e-business løsning, som integrerer med virksomhedens administrative systemer.
Alle shop-varianterne i World Shop er baseret på Catalog Internationals nye Ide@l Trade Center løsning. Den er opbygget ud fra en modultankegang, der gør det muligt at skræddersy e-commerce løsninger til den enkelte virksomheds behov.
- Mange små og mellemstore virksomheder er tilbageholdende overfor e-commerce. De vil gerne i gang, men kan ikke overskue projektet og dets omkostninger. Med World Shop får de mulighed for at drage erfaringer med salg på Internet og
gradvist udbygge deres online aktiviteter, siger Svend-Erik Jensen, adm. direktør i World Online Denmark A/S.
Catalog International og World Online har arbejdet tæt sammen om udviklingen af World Shop konceptet. Det er Catalog Internationals erfaring, at en virksomhed
gennemgår nogle faser, når den integrerer Internet-handel med den eksisterende forretning. Det er disse faser, som de fire shopvarianter afspejler. Virksomheder, der vælger World Shop, får således adgang til en række skalérbare
e-commerceløsninger, som vokser i takt med virksomhedens succes på Internet.
Uanset hvilken af shop-varianterne en virksomhed vælger, fungerer World Online som vært for e-commerce løsningen. Virksomheden betaler et oprettelsesgebyr og en fast månedlig ydelse for, at websiten ligger på World Onlines centrale servere.
Desuden etablerer World Online en Shopping Mall, som alle World Shop virksomheder får tilbudt plads i. Shopping Mall'en er et business-to-business community, hvor der kan auktioneres og kunder kan afgive samlede ordrer til
virksomhederne i Mall'en. Hensigten er at gøre det nemt og attraktivt at handle hos World Shop virksomhederne, som derved får flere kunder i deres online shops.
For Catalog International er aftalen med World Online af stor betydning:
- Aftalen understreger Catalog Internationals position som den førende e-commerce leverandør i Nordeuropa. Med den nye Ide@l Commerce Suite kan vi tilbyde den mest komplette palette af e-commerce løsninger fra de små hostede
shops, over avancerede integrede e-commerce løsninger til store komplekse indkøbssystemer på Internet, siger Morten Steen Jørgensen, adm. direktør i
Catalog International.
Danmark er det andet land, hvor World Online indfører World Shop konceptet. Konceptet er desuden under implementering i Frankrig. I maj gik World Online live med World Shop i Holland. Målsætningen er, at World Shop konceptet
skal være implementeret i 10 europæiske lande inden udgangen af år 2000. Alle World Shops baseres på Catalog Internationals Ide@l Trade Center løsning.