TDC ramt af strejke

OPDATERING: Dårlige arbejdsforhold, stress og overvågning fik kundemedarbejderne til at strejke hos TDC i Aalborg og Århus mandag og tirsdag. Alle medarbedjere er troppet op på arbejde igen onsdag morgen.

TDC var mandag og tirsdag ramt af strejker fra utilfredse medarbejdere. Denne gange var det 30 medarbejdere i kundebetjeningen i Aalborg og 20 i kundebetjeningen i Århus, der hev stikket ud og og gik hjem i frustration over arbejdsvilkårene. Onsdag morgen var alle medarbejdere igen mødt på arbejde.

»Hverdagen for kundebetjenerne er pisk frem for gulerod, og nu har de åbenbart fået nok,« sagde Steen Kristensen, faglig sekretær i Tele Afdeling 11 i Dansk Metal til Jyllands-Posten.

Fagforeningen opfordrerede i går medarbejderne til at gå i arbejde igen, hvilket er sket onsdag. Udviklingen kommer ikke bag på Steen Kristensen, fordi man længe har set et stigende sygefravær, desillusionerede medarbejdere, mangel på trivsel og folk, der går ned med stress.

Ledelsen i TDC erkender, at medarbejderne er hårdt spændt for i øjeblikket.

»Der har været et meget stort arbejdspres i en periode, og vi kan konstatere, at medarbejderne ikke kan holde til det mere. Vi vil nu ansatte flere medarbejdere og lette arbejdsgangene,« siger Peter Lang Nielsen, direktør for TDCs Privat kundeservice til ComON.

De flere ansatte er en del af en kort- og langsigtet plan, der skal gøre arbejdsvilkåerne for de ansatte i kundebetjeningen bedre. Og det vil man nu gå i dialog med medarbejderne om.

Den overenskkomststridige strejke kommer tre uger efter, at en intern undersøgelse blandt samtlige medarbejdere i TDC's Privat kundeservice viste problemer med underbemanding og et dårligt psykisk arbejdsmiljø.



Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S