Debitel mister 50.000 kunder

Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Til trods for kundeflugten formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat.

Teleselskabet Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Men på trods af den massive kundeflugt formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat, så selskabet nu giver et pænt overskud.

Debitels samlede kundebase skrumpede ind fra 454.581 i 2003 til 406.278 kunder i 2004 - det er et fald på 11 procent. Men i samme periode steg omsætningen fra 930 millioner kroner til 956 millioner kroner. Nettoresultatet voksede med 110 procent fra 10 millioner i 2003 kroner til 21 millioner kroner i 2004.

»Jeg synes, det er et solidt regnskab, og set i lyset af at der er mange spillere og hård konkurrence på det danske marked, er jeg ganske godt tilfreds. Man må også huske på, at for eksempel Telia og Tele2 aldrig har formået at skabe et overskud på det danske marked. Det er i sig selv en præstation at kunne skabe overskud her i Danmark, og når regningen til Sonofon skal betales, skal det altså gøres i kroner og øre og ikke i kunder,« siger administrerende direktør, Per Lyngbak Nielsen, til ComON.

Debitel forklarer den stigende omsætning og det voksende overskud med, at de eksisterende kunder ringer mere og sender flere sms'er end tidligere.

Det samlede minutforbrug steg med 9 millioner minutter til i alt 233 minutter i 2004. Stigningen i sms'er har været endnu større og voksede således med 32 millioner sms'er til i alt 300 millioner sms'er i 2004.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S