Debitel mister 50.000 kunder

Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Til trods for kundeflugten formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat.

Teleselskabet Debitel mistede næsten 50.000 kunder i 2004. Men på trods af den massive kundeflugt formåede selskabet at øge både sin omsætning og sit nettoresultat, så selskabet nu giver et pænt overskud.

Debitels samlede kundebase skrumpede ind fra 454.581 i 2003 til 406.278 kunder i 2004 - det er et fald på 11 procent. Men i samme periode steg omsætningen fra 930 millioner kroner til 956 millioner kroner. Nettoresultatet voksede med 110 procent fra 10 millioner i 2003 kroner til 21 millioner kroner i 2004.

»Jeg synes, det er et solidt regnskab, og set i lyset af at der er mange spillere og hård konkurrence på det danske marked, er jeg ganske godt tilfreds. Man må også huske på, at for eksempel Telia og Tele2 aldrig har formået at skabe et overskud på det danske marked. Det er i sig selv en præstation at kunne skabe overskud her i Danmark, og når regningen til Sonofon skal betales, skal det altså gøres i kroner og øre og ikke i kunder,« siger administrerende direktør, Per Lyngbak Nielsen, til ComON.

Debitel forklarer den stigende omsætning og det voksende overskud med, at de eksisterende kunder ringer mere og sender flere sms'er end tidligere.

Det samlede minutforbrug steg med 9 millioner minutter til i alt 233 minutter i 2004. Stigningen i sms'er har været endnu større og voksede således med 32 millioner sms'er til i alt 300 millioner sms'er i 2004.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere