I Danmark er 30 procent af internetbrugerne også medlem på Facebook. Det er en af verdens højeste udbredelser i et land.
Og i november passerede de danske Facebook-brugere en anden milepæl. Her viser tal, at danskerne for første gang brugte mere tid på Facebook end hos Google.
De danske brugere bruger nu cirka otte timer på Facebook om måneden. Det skriver Børsen.
Ifølge formand Christian Peytz fra FDIM, så er udviklingen langt fra stoppet. Om kort tid vil tidsforbruget være steget yderligere.
Den store interesse har allerede gjort, at Facebook besøgsmæssigt ligger foran danske mastodonter som Ekstra Bladet og Danmarks Radio på nettet.
Den sociale portal har i omegnen af 160 millioner brugere på verdensplan. Det er dog alment kendt, at Facebook endnu ikke selv har formået at vende de mange brugere til en indtjening, der værd at tale om.
Men det er en bevidst strategi fra Facebooks side, at satse på en stor gruppe brugere, før man satser på at generere indtægter.
I øjeblikket omsætter Facebook for cirka to dollar per bruger.