Coop, det tidligere FDB, vil tage handsken op og sælge dagligvarer på nettet. Konkurrenten Iso opgav nethandel af dagligvarer for et par år siden og dermed spåede flere at mælk, brød og kartofler på nettet var en død sild.
Men Coop's egen succes med salg af møbler, cykler og andre non-food produkter på Nettorvet og den økologiske netkøbmand Aarstiderne.com's stormende fremgang, har fået Coop til at genoverveje situationen.
»Vi er ikke så langt fremme, at jeg kan sige hvornår vi går i luften med det, men det er absolut seriøse planer, vi arbejder med omkring salg af dagligvarer via nettet,« siger koncernmarketingdirektør Kenneth Pedersen fra Coop til Berlingske Tidende.
For at holde fast i en sund økonomi i projektet vil Coop lade kunderne afhente varerne i de almindelige butikker.
Hos Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, roser formand Gert Birnbacher FDB's satsning.
»Den er jo et godt eksempel på det, vi kaldte en bonderøvsstratgi for få år siden. Men i dag viser alle erfaringer, at det er dem, der stille og roligt har bygget deres internetforretning op omkring en eksisterende forretning, som bliver vinderne,« siger Gert Birnbacher.