Ny markedsførings-mulighed for restauranter

Nu har de danske restauranter fået en ny internetbaseret måde at markedsføre sig på overfor kunderne.

Restauranterne kan tilmelde sig sitet Just-eat.dk, der er en website på internettet hvor man kan finde, bestille og betale færdiglavet mad fra restauranter. Man kan vælge mellem take-away (hent selv) og delivery (få bragt ud).


Ordren tastes ind så der aldrig er tvivl om, hvad der er bestilt. Slut med diskussioner om der skal hvidløg eller chilli på pizzaen, eller om der skal salat og danskvand med den røde bøf. Just-eat er restauranternes svar i kampen mod supermarkedernes TV middage og præfabrikerede retter.


Bestillingerne bliver fra www.just-eat.dk sendt ud til restauranterne pr. fax. Den indholder al relevant information både om maden, leveringsadresse, telefonnummer mv. Til de restauranter der håndterer mange ordrer på en enkelt aften vil der i fremtiden være mulighed for en bestillingsboks, hvor leveringstiden kan varieres og der kan sendes besked direkte tilbage til afsenderen – online. Dette forventes at være klar ved årsskiftet. Der kan betales med de fleste kendte kreditkort, ligesom der fremover vil blive tilbudt betaling via mobiltelefonen fra de teleselskaber der har åbnet for det.


Gennem Just-eat får restauranterne adgang til et stort kundepotentiale. Sitet giver restauranterne direkte adgang til firmaer og private hjem, hvor tiden er knap uanset om det drejer sig om levering af kæmpepizzaer til familier eller mad til folk der arbejder over har restauranterne mulighed for at levere via Just-eat.


Med menukortet ude på internettet og en detailleret bestillingsseddel har restauranterne mulighed for at levere produkter til en ny og større kundegruppe uden at blive udsat for de samme faldgruber som ved telefonbestilling.


En telefonbestilling af en take-away ordre tager normale 7-9 minutter og har en fejlrate på gennemsnitligt 28 procent. I en telefon – eller sågar ved direkte henvendelse, er der et pres på at få afleveret hovedbudskabet om hvem der får hvilken hovedret. Denne situation er vendt på hovedet på internettet. På Just-eat er der tid til bestilling, og opbygningen af menukortet gør, at gæsterne oftere bestiller læskedrik og tilbehør som salater, kartofler, chips mv.


Just-eat er blevet til i et samarbejde med Coca-Cola. Derudover har Just-eat rekrutteret medarbejdere fra restaurationsbranchen, ligesom Danmarks største restauratør, Carsten Mikkelsen som bl.a. ejer Crazy Daisy og Buddy Holly diskotekerne er aktiv arbejdende investor og bestyrelsesformand. Endelig har Just-eat et samarbejde med dating.dk, der er medinvestor i Just-eat.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S