Svære tider for Ericsson

Svenske Ericsson meldte i går om et større tab end hidtil forventet, da de offentliggjorde deres kvartalsregnskab for tredje kvartal i år.

Samtidig forudser selskabet en faldende efterspørgsel på deres kerneprodukt, mobile netværk, som vil skabe dårlige vilkår i det kommende år.


- Telecommunikationsområdet oplevede en øget svækkelse i tredje kvartal – udtalte Kurt Hellström, chef for Ericsson, til Reuters. - Vi forventer nu, at de vanskelige markedsbetingelser vil holde ved et stykke ind i næste år, siger han.


Ericsson fremlagde et tab på 5,8 milliarder svenske kroner (før skat), hvilket er væsentligt mere end de 4,5 milliarder, som de havde været forventet for tredje kvartal. Tilsvarende var omsætningen noget lavere end det havde været forventet. Ericsson solgte for ialt 54,6 milliarder svenske kroner mod et forventet beløb på 59,15 milliarder.


Desværre var det ikke nok for Ericsson at konstatere betydelige tab. Selskabet fremlagde ved samme lejlighed temmelig pessimistiske udsigter for det kommende år. - I år 2002 forventer vi at markedet enten forbliver som det er nu eller falder med 10 procent – lød meldingen fra en af verdens største mobilproducenter.


(Kilde: Reuters)

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse