Webbutik til angreb på Forbrugerklagenævnet

Salgsbutikkens indehaver går til angreb på Forbrugerklagenævnet, fordi de har sat Salgsbutikken.dk på den sorte liste for en »umulig« fejl. Nu vil forhandleren prøve sagen i retten.

En usynlig ridse, der langsomt voksede sig større har fået en kunde til at klage over Salgsbutikken i Roskilde. Klagen og det ridsede display har fået Salgsbutikkens direktør, Thomas Schaltz til at gå til modangreb.

Da kunden fik telefonen leveret, var der ingen synlige skader på telefonen. En måned senere var skærmen helt ulæselig på grund af ridser i skærmen.

Ifølge Forbrugerklagenævnet glasekspert kan en ridse godt udviklet sig fra at være usynlig til at ødelægge displayet. Nu har nævnet pålagt Salgsbutikken at erstatte telefonen og har sat Salgsbutikken på den sorte liste over virksomheder der har ondt i kundeforholdet.

Men det kan ikke lade sig gøre, siger Thomas Schaltz og forklarer, at kunden selv har ødelagt telefonen. Sandsynligheden for, at ridsen er vokset frem er så lille i forhold den langt større sandsynlighed for, at kunden selv har lavet skaden, for eksempel ved at sidde på telefonen. Han har yderligere to klager på vej i nævnet, som han ikke vil efterleve siger han. Nu vil han gå rettens vej for at skabe præcedens, så Forbrugerklagenævnet, der er en privat institution, ikke skal hænge ham ud i offentligheden.

»Jeg strækker mig langt for at hjælpe mine kunder, men jeg vil ikke finde mig i at nogen prøver at snyde mig,« siger Thomas Schaltz, der ikke vil tilbagebetale kunden.

Han bekymrer sig ikke over at være havnet på Forbrugerklagenævnets liste. Med 73.000 kunder og over 150.000 solgte telefoner, betyder Firmatjek ikke alverden for ham, siger han.

»Mine kunder ved, hvad jeg står for, og ved, at jeg vil hjælpe dem,« siger Thomas Schaltz.

Læses lige nu

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension