Forbrugere i hælene på den digitale købmand

IT-virksomheden 21st.dk vil gøre markedet for dagligvarer mere gennemsigtigt med en ny Internet-tjeneste, Dagligvareguide. Den giver et samlet overblik over priserne på de 33 dagligvarer, som danskerne bruger flest penge på. Priserne er hentet i supermarkederne Fakta, Føtex, Irma,
ISO, Kvickly, Netto og Superbrugsen. Dagligvareguide bruger de til enhver tid gældende tilbudspriser og præsenterer udgiften ved det ugentlige indkøb for eksempelvis en familie med to børn i de forskellige supermarkeder. Der er
desuden forvalg for familie med baby, enlige og to personer. Derudover kan forbrugeren selv sammensætte sin egen indkøbskurv.


Dagligvareguide giver også en samlet oversigt over alle varegrupper, hvor forbrugeren kan vælge specielt at checke priserne på mærkevarer og økologiske varer. Desuden er der et debatforum om indkøb, hvor forbrugerne kan deltage.


Dagligvareguide er den tredje forbrugerservice, som 21st.dk lancerer på www.infomarked.dk. Målsætningen er ifølge firmaet at skabe klarhed og overblik for den danske forbruger. Hidtil har Infomarked.dk lanceret tjenesterne Forsikringsguide og Shopguide. Flere services vil følge,
bl.a. Bankguide, Udsalgsguide, Fagforeningsguide, Offentlig Transportguide og Børneinstitutionsguide, fortæller firmaet.


I Forsikringsguide tages kampen op med det, der kaldes den uigennemskuelige forsikringsjungle. Her kan forbrugerne checke, hvad deres forsikringer faktisk kunne koste, hvilken dækning de kunne få svarende hertil, samt hvilken service de forskellige selskaber yder. Ved at taste egne forsikringsoplysninger ind får forbrugeren umiddelbart sammenlignet sine forsikringer med de 5 billigste og de 5 dyreste i denne kategori.


På Infomarked.dk finder forbrugeren også Shopguide, som er en samlet oversigt over e-handelsbutikker i Danmark. Shopguide opregner alle butikker efter branche og anmelder et antal inden for hver forretningskategori. Butikkerne bedømmes på brugervenlighed, produktudbud, kvaliteten af leverancen samt betalingsmetoder. Der gives også en mere
kvalitativ beskrivelse af den enkelte butiks stærke og svage sider.


Firmaet har også åbnet et nyt børnesite, www.hos-arthur.dk. Her kan børn oprette deres egne fortorvsbutikker, hvor de kan sælge gammelt legetøj, blade og hvad de nu end gerne vil sælge eller købe. Der kan sendes fødselsdagskort, ønskesedler og udveksles gode ideer og erfaringer.




    IT-JOB
    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Alfapeople Nordic A/S
    Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

    Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

    19. august 2025 | Læs mere


    Cyber Security Summit 2025 i Jylland

    Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

    21. august 2025 | Læs mere


    AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

    Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

    27. august 2025 | Læs mere