Wupti vokser videre

Massiv markedsføring har på tre år gjort onlineforhandleren Wupti til en af giganterne på det danske onlinemarked.

Artikel top billede

Onlinebutikken Wupti.com A/S forsatte sin kraftige vækst i 2009 med en fremgang i omsætningen på mere end 30 procent. I alt ekspederede den Århus-baserede forhandlere varer for mere end 350 millioner kroner til Wupti-Pede og de mere end 350.000 danske kunder, som i løbet af sidste år købte varer via wupti.com.

Samtidig kan selskabets ejere – energiselskabet NRGi og Leasy – glæde sig over et overskud på 1,8 millioner kroner. Det er det første overskud i de godt tre år Wupti har opereret på markedet, hvor Wupti i de første to regnskaber måtte indkassere et samlet underskud på godt 60 millioner kroner.

Mange af de penge er brugt på markedsføring via tv-reklamer, som har hamret Wupti-navnet fast i forbrugernes bevidsthed. Administrerende direktør Torben Mouritsen siger i en pressemeddelelse, at det er lykkedes at etablere en onlinekoncept, som kunderne forbinder med troværdighed, billige priser, godt vareudbud, sikkerhed og nem levering.

»Målsætningen har hele tiden været at levere et overskud i 2009, men at omsætningen er steget så hurtigt, overstiger vores forventninger og understreger de resultater, der på få år har gjort Wupti.com til markedsledende på området for onlinesalg af forbrugerelektronik og hårde hvidevarer,« siger Torben Mouritsen.

Han siger videre, at resultatfremgangen kommer fra et bredt udsnit af produkter. Det betyder, at mange kunder vender tilbage flere gange for at købe varer hos Wupti.

»Vi forventer, at væksten vil accelerere yderligere i 2010. Alene i januar er omsætningen fordoblet i forhold til sidste år,« siger Torben Mouritsen, som peger på den populære »Wupti-Pede« som krumtappen i opbygningen af selskabets brand med vægt på »gode kundeoplevelser og troværdighed frem for gule splattere og priskampagner,« som han udtrykker det.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job