Onlinebutikken Wupti.com A/S forsatte sin kraftige vækst i 2009 med en fremgang i omsætningen på mere end 30 procent. I alt ekspederede den Århus-baserede forhandlere varer for mere end 350 millioner kroner til Wupti-Pede og de mere end 350.000 danske kunder, som i løbet af sidste år købte varer via wupti.com.
Samtidig kan selskabets ejere – energiselskabet NRGi og Leasy – glæde sig over et overskud på 1,8 millioner kroner. Det er det første overskud i de godt tre år Wupti har opereret på markedet, hvor Wupti i de første to regnskaber måtte indkassere et samlet underskud på godt 60 millioner kroner.
Mange af de penge er brugt på markedsføring via tv-reklamer, som har hamret Wupti-navnet fast i forbrugernes bevidsthed. Administrerende direktør Torben Mouritsen siger i en pressemeddelelse, at det er lykkedes at etablere en onlinekoncept, som kunderne forbinder med troværdighed, billige priser, godt vareudbud, sikkerhed og nem levering.
»Målsætningen har hele tiden været at levere et overskud i 2009, men at omsætningen er steget så hurtigt, overstiger vores forventninger og understreger de resultater, der på få år har gjort Wupti.com til markedsledende på området for onlinesalg af forbrugerelektronik og hårde hvidevarer,« siger Torben Mouritsen.
Han siger videre, at resultatfremgangen kommer fra et bredt udsnit af produkter. Det betyder, at mange kunder vender tilbage flere gange for at købe varer hos Wupti.
»Vi forventer, at væksten vil accelerere yderligere i 2010. Alene i januar er omsætningen fordoblet i forhold til sidste år,« siger Torben Mouritsen, som peger på den populære »Wupti-Pede« som krumtappen i opbygningen af selskabets brand med vægt på »gode kundeoplevelser og troværdighed frem for gule splattere og priskampagner,« som han udtrykker det.