Monster.com informerede sine kunder sent

Internet-firmaet Monster.com ventede fem dage med at informere sine kunder om et alvorligt dataindbrud.

Den populære internet-jobtjeneste Monster.com ventede fem dage med at fortælle sine brugere om et dataindbrud, hvor it-kriminelle havde skaffet sig adgang til personlige oplysninger om hundredtusindvis af brugere. Monster.com reagerede først, efter at sikkerhedsfirmaet Symantec havde fortalt om sagen på sin hjemmeside.

Det elektroniske indbrud hos Monster.com skete allerede fredag i sidste uge, men først onsdag i denne uge sendte Monster.com en meddelelse til sine kunder. Men inden da havde gerningsmændene allerede sendt tusindvis af phishing-mails til de adresser, de havde stjålet hos Monster.com.

Symantec afslørede datatyveriet tirsdag på sin hjemmeside, og det fik Monster.com til at reagere. Men firmaet kritiseres nu for at have ventet alt for længe med at informere brugerne.

Monster.com anvendes fortrinsvis af jobsøgende i USA og har kun få brugere udenfor landets grænser.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere