Acceptér højst to mobil-reparationer

Kunder skal kun acceptere at deres mobiltelefon bliver sendt til reparation en eller to gange - og ikke fem. Det slår to afgørelser i Forbrugerklagenævnet fast.

Én og højst to hurtige reparationer af mobiltelefonen, det er alt hvad forbrugerne skal acceptere. Ikke noget med fire eller fem reparationer, der tager en evighed.

Det er to afgørelser fra Forbrugerklagenævnet, der sætter nye standarder for hvad mobilkunder kan kræve.

»Køber man en mobiltelefon, som hurtigt går i stykker, kan vi på baggrund af disse sager sige, at kunden nok bør acceptere, at sælger i hvert fald én gang reparerer telefonen. Især hvis det går hurtigt, og kunden får stillet en erstatningstelefon til rådighed - vel at mærke en telefon, som har nogenlunde de samme funktioner, som den der indleveres til reparation,« siger specialkonsulent i Forbrugerstyrelsen, Tina Morell Nielsen.

Om man som kunde skal acceptere reparation nummer to, afhænger af en konkret vurdering. Hvis der er tale om en periodisk fejl, som ikke blev opdaget første gang, så er det ifølge Tina Morell Nielsen i orden.

Men herefter har sælgeren af mobiltelefonen også opbrugt sine muligheder for at sende kundens telefon frem og tilbage til værkstedet, og der ingen vej udenom at hoste op med en ny telefon eller give pengene retur.

Læses lige nu

    Økonomistyrelsen

    Product Owner til RejsUd

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Selvstændig IT-sagsbehandler søges til dynamisk virksomhed i Hvidovre

    Midtjylland

    Annonceindlæg fra Arctic Wolf

    Sådan ændrer AI spillereglerne for cyberangreb

    Du skal ikke kun vide, hvordan du bruger AI til at styrke IT-sikkerheden – men også hvordan IT-kriminelle anvender teknologien mod din virksomhed.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension