TOPHISTORIE:Henrik Bodskov fratræder som topchef for Aeven - ny topchef allerede klar

Massivt phishing-agreb mod Stofa-kunder

Tidligt i morges fik over 10.000 Stofa-kunder en falsk mail, som tilsynladende var fra Stofa. Men det var et phishing-angreb, siger selskabet.

Angrebet blev sat ind lidt før klokken 05.00 i morges. Mailen var udformet som en henvendelse fra Stofa. Kunden fik at vide, at Stofa på grund af pladsproblemer skulle slette en masse uudnyttede webmails - og derfor skulle kunden bekræfte sin mailadresse samt brugernavn og adgangskode.

"Første advarselstegn ved den slags ulovlige phishing-mails er, at de ofte er skrevet på et meget dårligt dansk med engelske ord ind i mellem," fortæller Stofa teknologichef, Torben Mellerup.

Han fik sammen med teknikerne hurtigt slået angrebet tilbage ved at rette Stofas spamfiltre til, så adgangen til kunderne blev blokeret.

Ifølge Stofa nåede under 20 af selskabets kunder at svare på mailen - og de bliver nu kontaktet med henblik på at få brugernavn og password fornyet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere