Sonofon hopper med på lavpris-bølgen

Teleselskabet Sonofon går i krig mod lavprisselskaberne med sit nye Selvhenter-produkt, der matcher Telmores discount-koncept til mindste detalje.

Teleselskabet Sonofon blander sig nu i lavprismarkedet for mobiltelefoni. I går lancerede selskabet sit nye koncept Selvhenter.dk, der skal hjælpe Sonofon med at erobre kunder fra de øvrige lavprisselskaber.

»Vi har store forventninger til Selvhenter.dk. Interessen for produktet har været enorm, og alene inden for de seneste uger har vi modtaget tusindvis af bestillinger, endnu før Selvhenter.dk blev lanceret,« siger Steen Jespersen, direktør Salg & Marketing, Sonofon.

Sonofon har hentet inspiration til konceptet hos konkurrenten Telmore. Lige som Telmores tjeneste er Selvhenter.dk fuldstændigt internet-baseret, dvs. at man opretter og administrerer sin konto via nettet, ligesom taletid "fyldes op" via hjemmesiden. Også priserne har Sonofon kopieret direkte fra Telmore: 0 kr. i abonnement, 1 kr. pr. minut og 20 øre pr. SMS.

»Der er ingen tvivl om, at danskerne er klar til at betjene sig selv via internettet, og derfor skal vi som Danmarks næststørste mobiloperatør naturligvis også tilbyde netbaseret telefoni,« siger Steen Jespersen.

For at kunne benytte sig af det nye abonnement, skal kunderne have mobiltelefon i forvejen.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S