3 fyrer to chefer i jagten på bedre kundeservice

Kundeservice er fokuspunkt for teleselskaber, siger analytiker.

Artikel top billede

3 skal have en bedre kundeservice. Som led i dén plan fyrer firmaet nu to direktører. Den ene er kundeservicechef Anna Nordh, den anden er erhvervskundechef Mads Transel.

Fyringerne er en del af en omstrukturering, hvor 3 stopper med at have en kundeservicechef. Teleselskabet vil fortsat have en speciel afdeling for kundeservice, men ansvaret for kundeservicen splittes op og ligger nu direkte under de to chefer for henholdsvis privat- og erhvervskunderne.

"I det gamle setup havde de ansvar for at få kunder ind i butikken. Nu har de også ansvar for kundeservice. De skal følge kunderne fra vugge til grav," siger Knud Løkke Rasmussen.

Fokus på at skabe bedre kundeservice er fælles for alle teleselskaberne, vurderer telekonsulent Torben Rune fra Netplan

"Generelt kan man sige, at det, som kampen kommer til at handle om på mobilmarkedet, er kundeservice. Det er service frem for alt. Det kan alle se. Undersøgelser viser, at forbrugerne har mindre tillid til teleselskaberne end til brugtvognsforhandlere. Kunderne lægger mærke til kundeservicen," siger Torben Rune.

Planen om at samle ansvaret for både salg og kundeservice hos de samme chefer lyder fornuftigt, siger analytikeren.

"Vi har set, at kunder er blevet kostet rundt fra den ene til den anden, til den trejde instans i selskabet, fordi man har så mange opdelinger i selskabet, så det lyder fornuftigt," siger Torben Rune.

Knud Løkke Rasmussen afviser, at fyringerne skulle have noget med Onfones pres på markedet at gøre. Planen om at ændre organisationen for at blive bedre til kundeservice blev skudt i gang i august, siger han.

Udover omstruktureringen af organisationen har teleselskabet to tydelige initiativer, som kunderne vil opleve. For det første opretter firmaet en kundeserviceombudsmand, som kunderne kan klage til, hvis de føler sig uretfærdigt behandlet. For det andet vil 3 øge fokus på at undervise deres kunder i, hvordan de bedre kan bruge deres smartphone udover basal brug som tale og sms. Det er blandt andet i deres kommende storbutik på Strøget i København, hvor 3 vil oprette en særlig afdeling, hvor kunder kan få undervisning i deres nye smartphone. Et andet tiltag er en nye prisplan, som ifølge Knud Løkke Rasmussen skal være mere overskuelig for kunderne.

Når 3 øger fokus på kundeservicen, så er det også for at mindske omkostningerne i firmaet.

"God kundeservice er god forretning. Ét, så risikerer vi, at kunderne smutter uden god kundeservice: To, så får vi genereret en masse indkomne opkald, hvis vi ikke får håndteret kundernes problemer hurtigt. Og kald er lig med penge," siger Knud Løkke Rasmussen.

Knud Løkke Rasmussen siger, at 3 har været glade for begge chefer, der blev fyret i går, tirsdag. Den ene, Anna Nordh, har været i 3 i seks år og blev overflødig i omstruktureringen. Den anden, erhvervskundechef Mads Transel, havde ikke den rette profil til den nye stilling, hvor også kundeservice er en del af stillingen, siger Knud Løkke Rasmussen.

"Det er ikke noget med, at Mads har gjort det dårligt. Der har man bare skønnet, at man har brug for en med en lidt anden profil," siger Knud Løkke Rasmussen.

TD SYNNEX Denmark ApS

Inside Sales Specialist

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Teknisk IT-sikkerhedsspecialist - Beskyt Danmark med os i PET

Københavnsområdet

KMD A/S

BI Enterprise Architect

Nordjylland

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Sikkerhed | Aarhus C

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S