Timeslot: Du har glemt din sidste aftale

Dansk iværksætterfirma bag ny web-applikation, der automatisk overfører begivenheder fra hjemmesider til brugerens kalender.

Når man spankulerer rundt på nettet, falder man ofte over ting og begivenheder, som man af den ene eller anden grund godt kunne tænke sig at huske på. Men hvis man ikke får dem noteret og skrevet ind i sin kalender, forsvinder arrangementerne ofte ud af hukommelsen i samme sekund. Det skal være slut nu.

En flok danske iværksættere har sat sig for at afhjælpe vores dovenskab og styrke vores hukommelse ved at strømline kontakten mellem elektroniske kalendere og internettet.

Løsningsforslaget har fået navnet: Timeslot.

Administrerende direktør Nikolaj Nielsen forklarer tanken bag sit produkt:

»På nettet er der en masse events, konkurrencer og lignende, som mange mennesker godt kunne tænke sig at deltage i. Men problemet er, at man ikke får skrevet arrangementerne ind i sin kalender. Med Timeslot tilbyder vi at lægge et link på firmaers hjemmesider, hvor slutbrugerne kan klikke og automatisk få arrangementerne ført ind i sin kalender,« fortæller Nikolaj Nielsen.

Stor og lille

Timeslot har i øjeblikket kontakt med både store organisationer og små virksomheder, for produktet har sin berettigelse på alle niveauer.

»Pointen er, at for eksempel de små foreninger kan optimere turnout på deres forskellige arrangementer. For hvis man gang på gang glemmer foreningsaktiviteter, så får man ikke den værdi ud af sit medlemskab, som man forventer, og så ender man med at melde sig ud. Men hvis medlemmerne er løbende bevidste om klubbens arrangementer, så kan de hver gang foretage et aktivt valg,« siger Nikolaj Nielsen.

En af Timeslots umiddelbare forcer er, at tjenesten ikke kræver downloads. Dermed kan tjenesten også bruges bag firma-firewalls, eller andre steder, hvor brugeren ikke altid har tilladelse til at downloade applikationer.

Timeslot kræver heller ikke, at brugerne registrerer sig. Faktisk er der overhovedet ingen registrering af de besøgende, der tilmelder sig arrangementerne.

Den minimale registrering kan være et positivt argument for bekymrede brugere, men da mange virksomheder kan have en interesse i at vide, hvem der benytter tjenesten, arbejdes der på at kunne tilbyde tilføjelsesmoduler til statistik og marketing. Et spillested kunne have store interesser i at kende identiteten på de koncertgængere, der var med til den seneste dødsmetals-koncert, så de kan inviteres på ny næste gang et lignende arrangement finder sted.

De forskellige Timeslot-kunder kan også købe en ekstra feature, så slutbrugerne kan blive mindet om arrangementer via mobiltelefonen.

Drukner i succes

Man kunne frygte, at Timeslot snart møder hård konkurrence fra det evigt ulmende lag af frivillige udviklere, der eksperimenterer med mash-up løsninger. Altså integrationer på kryds og tværs af eksisterende programmer og nettjenester. Men den mulige konkurrent er Timeslot ikke stødt på endnu. Tvært imod.

»Vi er kun færdig med version 1.0, så vi har stadig nogle tekniske udfordringer, men faktisk er den største udfordring i øjeblikket, at vi næsten ikke kan nå at mødes med alle vores potentielle kunder. Rent salgsmæssigt er vi lagt ned af succes! Alle vi taler med og har møder med, vil gerne høre mere og beder alle om tilbud,« fortæller Nikolaj Nielsen.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra FPT Software

Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Julian Olsen som Datateknikerelev ved afd. Thisted og afd. Esbjerg. Nyt job

Julian Olsen

Netip A/S