Links er normalt en positiv ting. Jo flere links, jo flere besøgende - skulle man tro. Men hos KPMG ønsker man tilsyneladende ikke links. Amerikanske Chris Raettig modtog et brev fra KPMG, hvor han blev opfordret til at fjerne et link fra sin hjemmeside til www.kpmg.com. Et sådant link kræver i henhold til KPMG's link-policy en gensidig aftale mellem begge parter, hedder det i brevet, der kan læses på Raettig's hjemmeside.
Raettig svarede, at nettet ikke ville eksistere, hvis hvert eneste link krævede en godkendelse fra begge parter. Historien spredte sig sidenhen som en steppebrand, og rundt omkring på nettet bliver der linket til www.kpmg.com som aldrig før.
Senest har amerikanske Wired bragt en lang artikel om KPMG's mærkelige link-politik. En talsmand for firmaet, George Ledwith, bekræfter, at firmaet forsøger at "beskytte sit brand" på nettet og derfor har sendt "hundredevis" af sådanne mails i de seneste år.
Raettig's svar og andre dokumenter i sagen kan læses på hans hjemmeside.
(Kilde: telepolis)