Internet-tjenesten E-reklamer.dk startede i november 1998 og har nu i et år tilbudt muligheden for at modtage skræddersyede reklamer og en lille bonusbetaling.
Initiativtageren bag konceptet, Ken Schultz fra firmaet DK Concepts, mener at der altid har manglet en mulighed for selv at bestemme hvilke adresseløse forsendelser man ønsker at modtage.
Hos E-reklamer.dk kan brugeren vælge de kategorier, som man er interesseret i. Herefter vil brugeren løbende modtage reklamer via e-mail i de valgte kategorier.
Man har i DK Concepts desuden valgt at hæfte 10 øre i enden på hver reklame, således at brugerens teleudgifter til at hente reklamen bliver dækket, som firmaet udtrykker det.
E-reklamens indhold leveres af forskellige firmaer, der således får en god mulighed for at ramme deres målgruppe mere præcist. Der kan f.eks. afgrænses på køn, aldersgruppe og geografisk område.
Ken Schultz nævner at udover den brugertilpassede reklame, er idéen også at nedbringe mængden af papirbaserede adresseløse forsendelser og på den måde være med til at skåne miljøet. Det sker når brugeren samtidig tilmelder sig til ordningen "Ingen reklamer, tak" (via posthuset) og opsætter et dertilhørende mærkat.
Målet er ifølge Ken Schultz at få mellem 25.000 og 50.000 brugere, hvilket skal gøre det interessant for mange firmaer at benytte denne usædvanlige reklameform.