Tele2-kundeservice smækker røret på

Hvis gode gamle kunder ringer til Tele2's kunderservice med et problem, risikerer de at få en uforskammet behandling og i værste fald risikerer de, at røret bliver smidt på.

Medarbejderne i Tele2's kunderservice har tilsyneladende store problemer med at udføre deres primære arbejdsopgave - at lytte til kunderne. Da en ComON-læser stillede spørgsmål til sit abonnement, endte samtalen med, at kunderservicemedarbejderen knaldede røret på.

»Jeg har altid betalt mine regninger, og der har aldrig været problemer, før jeg for et par uger siden skiftede til en anden abonnementstype. Pludselig fik jeg et brev om, at jeg var blevet pålagt en ny bindingsperiode på seks måneder. Det kunne jeg ikke forstå, og derfor ringede jeg til kunderservice for at få en forklaring. Det var desværre ikke en særlig god oplevelse, for medarbejderen ville slet ikke lytte, og til sidst endte det med, at hun smækkede røret på,« siger ComON-læseren.

Læseren fortæller, at han var i kontakt med kunderservice to gange i forbindelse med sagen, og at medarbejderne i begge tilfælde endte med at sige: »Nej nu skal DU høre, hvad JEG har at sige.«

»Det er jo helt grotesk, at man kalder det kunderservice, når medarbejderne ikke vil lytte og ender med at blive grove og uforskammede, når man præsenterer dem for et problem,« siger læseren.

Tele2's markedsdirektør Thomas Nistrup beklager, at kunden har haft en dårlig oplevelse og erkender over for ComON, at Tele2 må blive bedre til at lytte til kunderne.

»De pågældende medarbejdere er ikke uddannet godt nok - hverken i vores regler eller i almindelig god opførsel,« siger Tele2's markedsdirektør Thomas Nistrup til ComON.

Thomas Nistrup fortæller dog, at det efter hans opfattelse var i orden at pålægge kunden en ny bindingsperiode, fordi skiftet var en klar nedgradering af kundens abonnement.

Den forklaring køber kunden dog ikke.

»Det virker som en lidt underlig forklaring, for jeg skiftede fra et abonnement, der koster 119 kroner om måneden, og hvor det samtidig var gratis at ringe om søndagen, til et abonnement, som koster 113 kroner om måneden, og hvor jeg betaler for opkald alle dage. Men jo, det er da rigtigt, at jeg kunne spare seks kroner, hvis jeg helt holdt op med at ringe om søndagen,« siger læseren.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere