Dig og mig og alle andre internet-brugere er blevet udnævnt til »årets person« af det amerikanske tidsskrift Time Magazine. Det er den eksplosive vækst i de mange internet-tjenester med bruger-skabt indhold som YouTube, MySpace og Wikipedia, der har fået Time Magazine til at kåre den almindelige internet-bruger til årets mest indflydelsesrige person.
»For at overtage kontrollen over de globale medier, for at grundlægge og forme det nye digitale demokrati, for at arbejde uden løn og slå de professionelle på deres egen banehalvdel udnævner Time dig til Årets Person,« hedder det i begrundelsen.
Dermed kommer »du« i selskab med mange historiske personligheder der har fået den fornemme udmærkelse i tidens løb, men også kontroversielle valg som Adolf Hitler i 1938 eller Ayatollah Khomeini i 1979.
Målet er at »vælge den person eller gruppe af personer, der har haft den største betydning for nyhederne og vores liv, på godt eller ondt, og repræsenterer hvad der har gjort året specielt,« fortæller Time Magazine.
Blandt de andre kandidater i 2006 var den iranske præsident Mahmoud Ahmadinejad, den kinesiske præsident Hu Jintao, Nord-Koreas leder Kim Jong-Il og den tidligere amerikanske forsvarsminister James Baker.
De mange internet-tjenester med bruger-genereret indhold sammenfattes ofte under betegnelsen Web 2.0 og fænomenet bliver spået en stor fremtid, selvom kritikere mener, at det kan udvikle sig til en ny boble som det skete i tiden op til årtusindskiftet.
MySpace blev sidste år solgt til News Corp. for mere end tre milliarder kroner, mens Google købte YouTube i oktober for hele 10 mia. kr.
Sidste år blev Bill og Melinda Gates og den irske rocksanger Bono udnævnt til årets personer af Time Magazine for deres velgørenhedsarbejde.