Klager over ventetid på 3G-telefoner

Det nye samarbejde mellem telegiganten Vodafone og Nokia om 3G telefoni er fra starten præget af utilfredshed med 3G-telefonerne.

Næppe havde det britiske teleselskab Vodafone og mobilproducenten Nokia erklæret at stå sammen i udbredelsen af 3G-telefoni, før Vodafone klager over, at Nokias 3G-telefoner lader vente på sig. Der fortæller Berlingske Tidende.

I mandags lancerede Nokia og Vodafone deres stort anlagte samarbejde i udbredelse af 3G. Dagen efter kom bredsiden fra Vodafone:

»De 3G-telefoner, der er på markedet i dag, er klodsede, de bliver varme under brugen, og de har elendige batterier. Den oplevelse er uacceptabel for vores kunder,« lød det fra Vodafones topchef Arun Sarin i en kritik, der var rettet mod både Nokia og Siemens.

Ifølge Berlingske Tidende, kunne Nokias topchef, Jorma Ollila, ikke tilbagevise kritikken, da han efterfølgende talte på messen for mobiltelefoni, 3GSM, i Cannes. Ollila undskyldte sig med, at det kræver lang forberedelse, før man sender 3G-telefoner ud, men kom ikke med konkrete oplysninger om, hvornår Nokia kommer med 3G-telefoner i så store mængder og udvalg, at teleselskaberne tør tro på det.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere