Timelange ventetider hos Cybercity efter brand

En erhvervskunde hos Cybercity har oplevet at være kastebold i Cybercitys support-afdeling i flere timer. Det skyldes sandsynligvis en brand i sidste uge, som plagede Cybercity frem til i dag.

En brand i et serverrum på Amager i sidste weekend gav i første omgang gener for få hundrede kunder hos Cybercity. Men branden har bevirket, at endnu flere kunder har fået en service langt under sædvanen i det seneste dage.

Som indehaver af Secsol.dk, der tilbyder sikkerhedsløsninger, har Rasmus Haslund for eksempel spildt tre timer på at kontakte Cybercitys erhvervs-support og vente på en relevant medarbejder.

»De snakker rigtig meget om, at de har opprioriteret supporten især på erhvervs-området. Og det kan selvfølgelig godt være, at det her er hurtigere end normalt. Men så vil jeg nødigt være tvunget til at ringe til privat-supporten,« siger Rasmus Haslund sarkastisk.

Han oplevede i torsdags og i dag, at medarbejdere hos Cybercity sendte ham videre i systemet flere gange, eller at telefonforbindelsen blev afbrudt.

»I dag har jeg brugt en time og 40 minutter. Det kan ikke være tilfredsstillende.«

Og det kan det ikke, indrømmer Cybercitys pressechef Peter Glüsing.

»Det lyder grotesk, og det skal man ikke finde sig i - det ville jeg heller ikke gøre. Så det skal vi selvfølgelig beklage. Jeg kender ikke den konkrete sag, men den skal vi nu have undersøgt,« siger Peter Glüsing.

Den generelle melding fra kundeserviceafdelingen er dog, at flere kunder har oplevet uacceptable svartider på kundesupporten i de seneste par dage.

»99 procent af tilfældene kan henføres til branden. Ekstra travlhed har betydet, at mange kunder har hængt i systemet meget længe, og det skal vi selvfølgelig beklage. Henvendelserne har igen betydet ekstra pres på vores specialist-linjer,« siger Peter Glüsing.

Han vil ikke oplyse om Cybercitys interne regler i forhold til at besvare opkald, men fortæller at både privat- og erhvervskunder normalt kan forvente at blive sendt videre til en kompetent medarbejder på få minutter.

Peter Glüsing hævder, at situationen i support-afdelingen nu er normaliseret.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger it-supporter til Lokal IT-Servicecenter Svanemøllen

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Nordjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef til løsningsarkitektur ved Cyberdivisionen

    Københavnsområdet

    Everllence

    Senior Developer Experience Engineer

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Astrid Busk Nielsen som Key Account Manager ved netIP's kontor i Odense. Hun kommer fra en stilling som Account Manager hos IT-virksomheden ED i Skødstrup. Hun er uddannet indenfor handel og marketing. Nyt job
    Netip A/S har pr. 25. august 2025 ansat Frank Bjerrum Pedersen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som IT-konsulent hos Konsulenthuset Bluebyte. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S