Ring til en kaffeautomat

Ring dig til en kop kaffe på under 30 sekunder. Sådan lyder tilbudet til kaffetørstige nordmænd.


Vore nordlige naboer kan nu teste, hvordan det er at skulle ringe sig til kaffe fra en kaffeautomat. Det er firmaerne Siemens og NetCom, der har stillet maskinerne op som et forsøg i 3 måneder.


Maskinen fungerer på den måde, at kunden ringer det nummer op, der står på maskinen og bliver forbundet til NetComs betalingscenter. Herfra undersøger man, om kunden har penge at bruge på telefonen, hvorefter der kommer en automatisk besked til kaffeautomatet med tilladelse til at give kunden kaffe. Og nu kan tørsten så endelig kan blive slukket.


Udgifterne til kaffen betaler man over sin mobiltelefon-regning. BBC online, der bringer nyheden, oplyser, at alle abonnenter kan benytte den nye kaffemaskine.


(Kilde: BBC)




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Jobindex Media A/S
    Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Computerworld Cloud & AI Festival 2025

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    17. september 2025 | Læs mere


    IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

    IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

    24. september 2025 | Læs mere


    NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

    Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

    30. september 2025 | Læs mere