TDC anklages for at lade fiberkunder døje med teknikbøvl

Sort skærm og frysende billeder skaber angiveligt problemer for TDC-kunder.

Masser af TDC-fiberkunder brokker sig over dårlig teknisk kvalitet på deres tv-signal. Det er datterselskabet FastTV, der ifølge dr.dk servicerer TDC-kunderne dårligt.

Det er DR's tv-program Kontant, der i aften sætter lup på TDC's fibertv-selskab.

Ifølge Kontant har kunder oplevet en dårligere oplevelse, efter TDC overtog DONGs fibernet og lagde de forskellige fiberkunder ind i ét tv-selskab, FastTV.

Kunderne kan både få telefoni, internet og tv hos TDC over fiberforbindelsen, men der er tekniske problemer på alle fronter ifølge DR.dk, men især på TV-delen.

Det TDC's monopol og de høje priser på at leje sig ind på fibernettet, der mindsker konkurrencen og dermed TDC's incitament til at forbedre kundeoplevelsen. Det vurderer Torben Rune, teleanalytiker fra konsulentvirksomheden Netplan.

"Jeg kan sige det omvendt: de steder, hvor der meget mere konkurrence og flere leverandører, der ser vi færre problemer, og de problemer, der er, bliver løst hurtigere, siger Torben Rune til Kontant.

Også hos Trustpilot.dk får FastTV dårlige anmeldelser. I snit giver brugerne TDC-datterselskabet en ud af fem stjerner.

"Det er fair, at vi får tæst, for det har ikke været godt nok", siger direktør for FastTV, Niels Jørgen N. Skov til

tjek.dk

.

"Men Kontants timing er dårlig, for problemerne eksisterede i februar og marts især, men de fleste af dem er løst nu, og i vores kunderservice er vi for eksempel nede på en ventetid på under et minut i øjeblikket. Vi fik et for dårligt gennemtestet produkt ud på markedet, som det har taget et stykke tid at rette op, og vi blev overrasket over opgavens størrelse, da vi skulle servicere dem", siger Niels Jørgen N. Skov.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S