England: E-mail overhaler snail-mail

I England er postbudet blevet udkonkurreret af elektronisk post, viser nye tal fra NetValue.

Januar blev måneden, hvor den elektroniske post udkonkurrerede postbudet, påstår firmaet NetValue, der måler forskellige tiltag på nettet. Ifølge firmaet blev der i januar sendt imponerende 550 millioner e-mails fra de engelske hjem, mens der blot blev sendt 258 millioner almindelige breve. Det skriver nyhedstjenesten The Register.

- Dette er en virkelig milepæl for e-mailen. E-mailen har overhalet den kongelige post på kun få år, siger Alki Manias fra NetValue.

Ifølge NetValue er andelen af e-mails sendt fra klientprogrammer i januar på 452 millioner, mens cirka 100 millioner mails er sendt fra web-baserede e-mail tjenester.

Lindhardt og Ringhof Forlag

Data Engineer

Københavnsområdet

PensionDanmark

Scrum Master

Københavnsområdet

PensionDanmark

Senior Data Scientist

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse