På trods af manglende kundetilgang har Telenor-ejede Sonofon i tredje kvartal øget sin omsætning med 14 procent i forhold til samme periode sidste år. Fremgangen skyldes, at de eksisterende kunder taler mere. Det viser det netop fremlagte kvartalsregnskab.
»Resultatet afspejler, at vi i de seneste seks måneder har prioriteret vores eksisterende kunder og en styrket lønsomhed i forretningen. Sonofon står nu med en stærk og lønsom kundebase med historisk lav afgang af kunder. Med dette fortsatte fokus på lønsomhed står vi solidt i markedet,« siger Sonofons administrerende direktør, Henrik Clausen.
Sonofon havde ved udgangen af tredje kvartal 2004 i alt 1,438 millioner mobilkunder, og ved udgangen af tredje kvartal i år kunne selskabet notere 1,463 millioner mobilkunder.
Det er kun en ganske beskeden fremgang, men til gengæld vinder Sonofon på, at de eksisterende kunder taler mere og mere. Det gennemsnitlige minutforbrug var i tredje kvartal 22 procent højere end i samme periode sidste år.
Omsætningen er gået frem fra 1,12 milliarder kroner i tredje kvartal 2004 til 1,27 milliarder kroner i tredje kvartal i år. Driftsresultatet for perioden er steget fra 231 millioner kroner sidste år til 290 millioner kroner i år.