Den nye undersøgelse viser, at mobile brugere er modtagelige overfor trådløse annoncer. Den svenske mobiltelefon-gigant Ericsson og Mediatude, et konsulentfirma med speciale i mobil markedsføring, bestilte undersøgelsen, som blev udført af Netsurvey.
De 5.000 brugere, som deltog i testen, kunne gratis sende og modtage SMS-beskeder med mobiltelefonen. Til gengæld skulle de aflevere informationer om deres interesser, som blev brugt til at målrette små tekstannoncer, der blev sendt sammen med de korte SMS-beskeder.
Overraskende viste undersøgelsen, at 40 pct. af brugerne mente at mobile annoncer var overbevisende, og 20 pct. ønskede flere informationer efter at have læst annoncen. Den positive reaktion kan skyldes, at der kun blev sendt mobile annoncer, som passede til den indtastede interesse-profil.
Mediatude har udviklet en komplet løsning til mobil annoncering, baseret på Ericsson's Mobile Internet Advertiser platform, som skal lanceres i England og Sverige i de kommende måneder.
(Kilde: Nua, Advertising Age)